v26

Vecka 26

 
Vikt: 800 g
CRL: 22 cm
Full längd: 30 cm



Barnet

Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Vikt 900 gram.


Mamma

Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.


Jag:

har det jobigt med höfterna. Eller snanare höfte. Har svårt at gå och stå. Allting tar 100 år för mig och just nu är jag mer en belastning på jobbet snarare än en resurs skulle jag villja påstå. min morbror som är kiropraktor har hjälp mig lite. Hoppas att det ska lätta upp det hela lite sen hade han ett super bra bälte som jag nu har lånat. Tycker redan det känns lite bättre.Har en läkar tid den 17/8

mitt i alt så har vi det som allt är värt för min lill* Klimp. Den bli bara starkare och starkare och kan ge några ordentliga kickar ibland. Vi har stunder, jag och klimpen då Klimpen buffar lite, jag buffarlite och så myser vi.. underbara.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0