v.33

Vikt: 1800 g
CRL: 28 cm
Full längd: 38 cm

Jag!

                 

jag är stooor.. nää... inte så stor men det känns i kroppen att vikte inte är helt rätt födelad.
klimpen är helt tokig och jag tycker att liten aldrig sover nu förtiden. Magen åker hit o dit och hu är den så stark att det gör ibland ont o mår lite ila när den tar i för kung o fosterland.
lill* lill* vän.
kommer bli mäkta förvånad om det kommer ut någon med snopp.
är såå övertygad om att det är en lite tjej. ;)

Känner mig redo o färdig med detta barnabärandet. Får man säga så?
Är inte helr underbart hela tiden
vet att jag inte kommer att få sova måna timmar sen när den är ute men dom timmar jag kommer få sova kommer jag sova bekvämt!!




Bebis

Bebisen ökar nu sin vikt med ca 225 g i veckan.
Nu uppfattar bebisen ljus och mörker, dag och natt.
Underhudsfettet lagras upp.
Nu börjar din bebis kunna reglera sin kroppstemperatur.

Mamma

Ditt magmått (symfus-fundus) är nu 29-34 centimeter. Det varierar något beroende på barnets storlek och fostervattenmängden. Huvudsaken är att magen växer.
Tänk inte för mycket på vikten, tänk istället på vad du äter och att du äter nyttigt.
 Ladda med kolhydrater inför förlossningen. Mycket grönsaker är också bra och ett par frukter om dan.
Många tänker på förlossningen nu. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Finfin mage :-)

2009-09-28 @ 19:18:10
URL: http://lindasunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0